Kontakt och öppettider
Välkommen till Munkfors kommun och kommunhuset. Nedan finner du öppettider samt information om hur du kommer i kontakt med oss.
Kontaktcenter
Telefon: 0563-54 10 00
E-post: kommun@munkfors.se
Fax: 0563-54 12 11
Besöks- och telefontid
Måndag-torsdag 08.00-16.00
Fredag 08.00-15.00
Lunchstängt 12.00-13.00
Journummer
Socialjouren: 073-461 43 28
Tekniska: 070-662 23 11
Dessa nummer kan kontaktas utanför kommunens besöks- och telefontider.
Besöksadress
Smedsgatan 16,
684 30 Munkfors
Postadress
Munkfors kommun,
Box 13,
684 21 Munkfors
Fakturaadress
I de flesta fall ska leverantörer skicka elektroniska fakturor till Munkfors kommun.
Organisationsnummer
212000-1801
Kostnadsfria teletjänster
Om du har en funktionsnedsättning eller är i behov av stöd eller hjälp i telefonsamtal kan du ringa till oss med hjälp av Post- och telestyrelsens (PTS) kostnadsfria samtalsförmedlande tjänster Texttelefoni.se, Teletal eller Bildtelefoni.net.
Kontakta oss via Texttelefoni.se
- För dig som skriver din dialog: texttelefon@texttelefoni.se. Det går också bra att använda tjänsten via webbappen som nås via www.texttelefoni.se eller mobilappen ”Texttelefoni.se” som finns tillgänglig på Google Play och App Store.
- För dig som vill ringa upp någon som skriver sin dialog. Telefon: 020-60 06 50.
- När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller adress som du vill ringa.
Texttelefoni.se har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri. Mer information hittar du på www.texttelefoni.se.
Texttelefoni.se förmedlar samtal på svenska mellan text och tal, och på engelska mellan text och tal. En förmedlare med tystnadsplikt deltar för att möjliggöra samtalet.
Kontakta oss via Teletal
- Teletal når du på 020-22 11 44. Det är samma nummer för alla som vill ringa via Teletal.
Teletal har öppet vardagar klockan 7:30–20:00 och helger klockan 12:00–16:00. Tjänsten är kostnadsfri. Mer information hittar du på www.teletal.se.
Teletal gör det möjligt för dig som behöver hjälp och stöd vid telefonsamtal på svenska. En tolk som har tystnadsplikt deltar och ger stöd vid behov. Tolken kan till exempel underlätta att komma rätt i växeln, tolka otydligt tal och svåra ord i samtalet, ge minnesstöd eller att skicka korta minnesanteckningar av vad som sägs.
Kontakta oss via Bildtelefoni.net
- För dig som använder teckenspråk i dialogen: tolk@tolk.sip.nu.
Det går också bra att använda tjänsten via webbappen som nås via bildtelefoni.net. eller mobilappen ”Bildtelefoni.net” som finns tillgänglig på Google Play och App Store. - För dig som vill ringa upp någon som använder teckenspråk i dialogen: 020-28 00 20.
- När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller adress som du vill ringa.
Bildtelefoni.net har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri. Mer information hittar du på www.bildtelefoni.net.
Bildtelefoni.net förmedlar samtal med svenskt teckenspråk och svenskt tal. En tolk med tystnadsplikt deltar för att möjliggöra samtalet.